Monday 4 February 2019

Perjalanan ke Thailand

Pasangan boleh ke Thailand dengan pelbagai
cara . Sama ada memandu kereta,  menaiki bas atau kapal terbang.  Kesemua cara tersebut ada kelebihan masing2.

Banyak agen yang mengendali perkahwinan di Thailand mengambil pasangan di pintu sempadan . Meminta pasangan berada di tempat yang ditentukan pada pukul 7 pagi, selepas itu membawa pasangan ke Thailand mengunakan kenderaan sewaan khas. 

Saya mengalakan pelangan saya menaiki bas lebih dari memandu sendiri.  Ini kerana menaiki bas adalah jauh lebih mudah . Sekiranya pihak agen mengambil pasangan dipintu sempadan pada pukul 7 pagi , pukul berapa pasangan harus bertolak sekiranya pasangan dari Kuala Lumpur.  Perjalanan dari Kuala Lumpur ke Bukit Kayu Hitam memakan masa 5 jam perjalanan,  pasangan harus bertolak dari Kuala Lumpur pada pukul 2 pagi sekiranya hendàk sampai disempadan pada pukul 7 pagi. 

Ditambah masa di Imigresen Malaysia , perjalanan ke Hat yai yang memakan 2 jam. Sesampai di Majlis Agama pasangan sudah didalam keadaan penat dan tidak selesa.  Perjalanan menaiki bas adalah lebih mudah dan tidak memenatkan . Harga tiket dari TBS ke Hatyai hanya RM55 sehala.  Pasangan tidak penat ketika sampai Hatyai.

Hubungi Kami di Whatapp untuk appointment
0136558687


No comments:

Post a Comment